why
Mengapa BESTWEBSKILL.COM?
 
?

Peristiwa D’ Padang Serai

Padang Serai Oh Pdg Serai

Kalau suatu ketika dulu sebut saja nama Padang Serai terbayang rimba sawit & getah. Terbayanglah muka kuli-kuli estet yang hitam berkilat dengan pengandar berserta dua “cham” di atas bahu masing-masing berlari-lari anak membawa timba ayan berisi susu getah menuju ke tempat pengumpulan susu. Di satu penjuru lagi kelihatan beberapa orang lagi menyorong basikal tua berpelantar lebar sarat dengan muatan sekerap basah yang masih menitis2 air dari bucu guni.

Itu dulu…. Kini Padang Serai telah berubah wajah, berubah status, sudah naik taraf dari estet kepada pekan cyber. Apa yang tidak ada di Padang Serai sekarang ini, sebut saja.  Nak simpan duit ada bank, RHB Bank ada, Bank Simpanan Nasional pun ada. Nak pos surat ada Pos Malaysia.  Nak makan ayam goreng KFC ada. Nak minum 7-up, 7-Eleven ada. Nak pekena nasi kandar, dua 3 kedai Nasi Kandar 24 jam ada. Siap dengan FREE Wi-Fi Zone lagi. Nak homestay ada. nak hotel ada walaupun sekadar bertaraf 2 setengah bintang. Nak isi petrol ada 5 buah stesen minyak sekitar pekan Padang Serai. Pendek kata segala kemudahan asas yg diperlukan ada di Padang Serai.

"The MP of Pdg Serai"

lepaskan aku!!!!!! wuaaaaaa!!!

Siapa yang tidak kenal dengan MP Gobalakrishnan yang mulut boleh tahan tu…Yang pernah mencetuskan kontroversi di ruang legar parlimen satu ketika dulu. Pasal issue apa ya?… apa entah aku pun dah tak ingat sebab tak berminat sangat. Dia ni pun ada di Padang Serai jugak. Sekarang dah jadi ahli parlimen bebas, jadi setiap petang beliau bebas bermain bola di Mini Stadium Keladi Kulim. Dia ni kalau naik minyak..huh! bolehlah nak tengok macammana dia sanggup duduk menendang-nendang kakinya macam budak-budak kalah main guli. Tak percaya?  nah! cuba tengok gelagat YB kami si Gobalan ni :)   Inilah ekspressi wajah seorang pejuang dan pembela rakyat khususnya penduduk Padang Serai yang telah memilih beliau sebagai wakil parlimen. Keep up YB! :)   saya suka! saya suka!  tapi tak boleh buat selalu maaaaa…nanti seluar koyak loo…betol! betol! betol!??? Apa pun semangat juang YB aku ni patut di hormati. Mungkin cara dia agak keras tapi cuma keras mulut saja. Dia bukan gangster atau kaki pukul. Jadi kalau nak tahan dia pun tahan la tapi kalau boleh janganlah pukul-pukul dia okay…  :) .peace! datang belajar website  di padang serai okay!peace!!

pembunuhan di padang serai

"cowboy" bukan budaya orang padang serai

Satu lagi peristiwa penting berlaku kat Padang Serai yang masih fresh dalam ingatan aku. Pada tanggal 17 Ogos 2007,  naib pengerusi Pemuda MCA Ching Eng Wah, ditembak di kepala semasa memberhentikan keretanya di persimpangan lampu isyarat Jalan Lunas/Padang Serai semasa dalam perjalanan pulang selepas bersarapan bersama isterinya. Ini peristiwa yang menyayat hati. Walau siapa sekali pun Ching Eng Wah tu, tak patut diperlakukan begitu. Bukankah Allah ciptakan bumi dan seisinya utk dikongsi bersama…jangan gaduh-gaduh …apatah lagi sampai membunuh. Naik risau jugak aku takut kalau-kalau Pdg Serai mendapat jolokan “Pekan Cowboy” macam Texas zaman dulu-dulu. Mujurlah ini hanya kes terpencil. Kesimpulannya Padang Serai tetap sebuah pekan kecil yang cukup mendamaikan. Nak tahu datanglah dan nikmatilah keindahan Padang Serai.

Cukuplah dulu untuk kali ini. Aku dah tak tahan ni … rasa nak pitam pun ada. Aku ni lemah semangat sikit dengan benda-benda macam ni. Daripada membuang masa membazirkan usia bergaduh-gaduh sesama sendiri ada baiknya kita berkumpul ramai-ramai kat rumah aku belajar cara buat duit di Internet. Aku peruntukan masa 2 hari khusus untuk kongsi ilmu yang aku ada ni dengan sesiapa saja yang berminat dan “NAMPAK” akan peluang besar ini. Cuba buka dan teliti maklumat ini dan fikir-fikirkan….

Share on Facebook

Share

2 comments - What do you think?  Posted by mhdyusof - May 12, 2011 at 7:51 am

Categories: Peristiwa D' Padang Serai   Tags:

Share this Article
Share on FacebookThis is the home page.Bestwebskill Training Services – PG (002060530-U)0
Share
StatPressVisits today: 82
Who's Online

1 visitors online now
0 guests, 1 bots, 0 members
Map of Visitors
Powered by Visitor Maps